Kokosový chia puding


Tak tento lowcarb (tedy nízkosacharidový, zato pěkně tučný) dezert jsem si oblíbila na naší letošní dovolené. Ne že by mi ho tam servírovali v kavárně, ale podle hesla "nouze naučila Dalibora housti" jsem na naší robinsonádě byla nucena improvizovat a z dovezených surovin vykouzlit něco "sladkého", protože dovolená bez ledové kávy a dezertu by nebyla dovolená.


Tři ingredience, robinsonáda a já 


KOKOSOVÝ CHIA PUDING

Příprava primitivní, suroviny vydrží transport i skladování a chuť pro lowcarb k nezaplacení. 

Suroviny:
🌴 200ml kokosového mléka
🌴 2 lžíce chia semínek
🌴 1-2 lžíce strouhaného kokosu


Postup:
Všechno smíchat, případně přidat trochu vody (dávám asi 50ml, zkrátka vypláchnu zbytek z plechovky), po 5 minutách znovu promíchat, ať se z chia semínek neudělají hrudky a dát do lednice aspoň na 2hodiny, nejlépe přes noc.
Servírovat jen tak nebo s ovocem. A samozřejmě s tou ledovou kávou 😍



Moje dovolenkové mlsání

🌴 Kokosové mléko si můžete připravit sami doma mixováním strouhaného kokosu s vodou. Já jsem na dovolenou zvolila kupované, konkrétně z Lidlu. Cena super, balení nárazuvzdorné. Ale bacha, mají 2 varianty - klasické s 82% kokosu a pak šílenou verzi light, kde je kokosu jen 45(nebo 54🙈)%, takže si vlastně kupujete pouze vodou naředěné to klasické...trochu drahá voda... 
Balení má 400ml, cena 39,90. Já ho ředím, takže z 400ml plechovky mi vyjdou tři 200ml porce pudinku. 


🌴 Lze samozřejmě použít jakékoliv jiné mléko (pak už nebudeme mluvit o kokosovém pudinku), místo strouhaného kokosu klidně kakao (to už mám taky odzkoušeno a za mě cajk) rozmixované ovoce, zkrátka co kdo má doma a má rád.

😊
🌴 Dezert odpovídá zásadám LCHF stravování. Pokud jsou vaše chutě stále nastaveny na sladké nebo chcete udělat dětem, je velmi pravděpodobné, že se vám puding bude zdát málo sladký. Můžete klidně přisladit stévií, medem, zkrátka čím chcete. Mě už stačí jen ta sladká chuť kokosu doplněná ovocem. 
A jaké ovoce zvolit, aby to tedy bylo lowcarb? Nejlépe bobule typu maliny, ostružiny, borůvky, jahody. Až přijdou chladnější dny, tak je klidně rozvařit a horké nalít na puding. A místo kávy ledové jedno černé espreso.👍

Verze pro chladnější dny s rozvařeným ovocem

Dobrou chuť nejen na dovolené 


Aja

Komentáře

Oblíbené příspěvky