Brownie dort podle @paleosnadno

"Černější už to prý nejde" řekla Lucie Grusová z Paleosnadno, když nám ve skupince na fb představovala tenhle Brownie dort z červené řepy. Je fakt černý, fakt lowcarb a fakt dobrý. A co je nejdůležitější, je otestován na mém muži a neteři Kamči (co toho času pobývá v UK a žije dle jejích slov s úžasným chlapem, co dělá úžasné dezerty, zatím s cukrem, ale to ho časem odnaučíme) a dort překvapivě prošel.

BROWNIE DORT Z ČERVENÉ ŘEPY PODLE PALEOSNADNO

Náš výsledek

Originál recept s úžasnými fotkami Lucie najdete na Paleosnadno.cz

My (kecám, vlastně jen já, protože ostatní se práci v kuchyni vyhýbají a zajímá je pouze výsledek) jsme udělali jen takovou méně vytuněnou verzi bez polevy. Mohla bych napsat, že jsem neměla vysokoprocentní čokoládu, ale pravdou je, že jsem v poslední dny líná a zkrátka se mi nechtělo, a taky jsem chtěla dort co nejdříve sežrat ochutnat. A na Luciinu ozdobu typu růžových cákanců jsem kokosové máslo fakt doma neměla (a pořád nemám), takže volbou byla šlehačka obarvená šťávou z červené řepy, aby tomu dodala hezky růžový šmrnc. Navíc jsem si myslela, že tak dostanu dort i do holek, ale chyba lávky - Andulka si ho vůbec nevšimla, protože Spongebob pohltil její kompletní mozkovou kapacitu a dort už její hlava nepobrala, a Maru ho chtěla jen echt černý, růžová šlehačka v ní zřejmě vyvolávala pocit něčeho jedovatého...nechápu, nevadí, aspoň zbylo víc šlehačky pro nás, hlavně že si Maru dala pořádný kus dortu a že jí chutnalo.

A teď už k surovinám: 
(všechny samozřejmě podle zásad lowcarb tedy nízkosacharidového  stravování)

200g uvařené oloupané červené řepy
50g xylitolu/erythritolu (nebo jiné sladidlo dle vašeho stravovacího stylu)
3 vejce
30g ghee (nemáš-li ghee, vraz tam rozpuštěné máslo...Babica by měl radost)
100g mandlové mouky
25g hořkého kakaa
5g (půl sáčku) prášku do pečiva


Postup:
Rozmixujeme řepu spolu se sladidlem (lžičku rozmixované hmoty si necháme bokem na obarvení zdobícího materiálu), s vejci a ghee. V druhé nádobě smícháme zbylé sypké suroviny - mouku, kakao, kypřící prášek. Pak zlehka obě hmoty, mokrou i suchou, smícháme dohromady. Vylejeme do dortové formy, lze vyložit pečícím papírem, a pečeme v předehřáté troubě 40minut na 180°C. O upečení nás informuje špejle (pro nezkušené zapíchneme špejli do středu dortu a pokud ji vytáhneme suchou, je dopečeno, pokud je ulepená od těsta, pár minut ještě přidáme). 
Dort necháme vychladnout, nejlépe na mřížce. 
Další zdobení už je na vás. Lucie používá čokoládovou polevu a růžové zdobení z kokosového másla a lžičky rozmixované řepy. Já jsem touto hmotou obarvila šlehačku a vyšlehala hezky do husta. Můžete obarvit třeba mascarpone a udělat si krém, nebo vedle dortu přidat na talíř lžíci obarveného tvarohu nebo smetanového jogurtu. Anebo si zkrátka vezmete jen růžový talířek a vychutnáte si kus černého dort jen tak...samozřejmě s černou kávou.

Dobrou chuť

Aja




Komentáře

Oblíbené příspěvky